פסק דין יוצא דופן למזונות קטינים

  1. במסגרת תיק משפחה שניהלתי בביהמ”ש למשפחה בתל אביב, ייצגתי גבר שנתבע ע”י אשתו למזונות עבור 3 קטינים ומשמורת. בנוסף, הוגשו בקשות למזונות זמניים ומשמורת זמנית.
  1. בתביעת המזונות, טענה האישה כי הבעל מרוויח 5,000 ₪ ומהם התקיימו, דבר שלא הוכחש על ידי בכתב ההגנה שהגשתי ואף הצגתי תלושי משכורת לגבות את טענותיי אלה.
  1. בכתב התביעה דרשה האישה מזונות ילדים בסך של 4,050 ₪ לחודש, וכן מדור והוצאות מדור בסך של 2,020 ₪. כלומר, האישה דרשה, בכתב תביעתה, סך של 6,070 ₪ מזונות, סכום העולה על משכורתו של הבעל, וזאת לא כולל הוצאות גן, צהרון ובית ספר.
  1. בדיון שהתקיים בבקשה למזונות זמניים, קבע בית המשפט, לאור טענותיי כי הסכום אותו מבקשת האישה, הנו הרבה מעל לגובה משכורתו של הבעל, מה שלמעשה מותיר אותו, לא רק ללא יכולת לקיים את עצמו, אלא גם היות עול על אחרים.
  1. בית המשפט קיבל את טענותיי וקבע מזונות זמניים בסך של 800 ₪ לכל ילד וכן השתתפות בשכ”ד של 1,000 ₪. כלומר המזונות והמדור שנקבעו עבור 3 ילדים היו 3,400 ₪.
  1. בדיון למזונות קבועים, ניסתה עוה”ד של האישה לשפר עמדתה, כשטענה במפתיע כי הבעל עובד בעבודות נוספות, מה שהקפיץ אותי לטעון כי מדובר בטענות חדשות ללא כל גיבוי ראייתי. בית המשפט קיבל את עמדתי ולאחר שהבהיר לעוה”ד של האישה כי רצוי להגיע להסכמות בינינו, ודחה כל ניסיון של עוה”ד של האישה לדרוש יותר, אישר לבסוף את הסכמותינו להותיר את מזונות הזמניים כקבועים, ונתן פסק דין שאישר את המזונות. בסך של 3,400 ₪.
  1. אכן פסק דין יוצא דופן, לאור העובדה כי מזונות מינימום, כפי שנקבעו ע”י בית המשפט העליון כיום, עומדים על 1,350-1,400 ₪ לילד.
  1. בית המשפט למעשה קיבל את טענותיי כי לא ניתן להוציא מים מן הסלע, כפי שמבקשת האישה לעשות, כשהיא מבקשת להוציא מהבעל כספים, שאין ביכולתו לתת או לייצר.
  1. בכך הצלחתי לקבל פסק דין המאפשר לבעל לחיות בכבוד מבלי להכניסו למעגל קסמים של עבודה אין סופית מסביב לשעון, כדי לעמוד בתשלום מזונות, כפי שמצויים כיום המון גברים, הקורסים תחת הנטל.
לפרטים ומידע נוסף צרו עימנו קשר בטופס הצור קשר.